pátek 29. dubna 2011

Clockwork Orange (1971) Je libo trochu kvalitní úchylárny ?

Už po Osvícení prokázal mr. Stanley Kubrick že je Pán režisér. U Clockwork Orange se jeho talent potvrzuje.

http://img.csfd.cz/photos/filmy/0/5395_7_ws.jpg

Kubrickův Pomeranč je zvláštní snímek, který se nemusí každému líbit. Jedna se hlavně o násilí a necenzůrované scény. Hlavní postava - Alex je prostě dokonalá. Jak herec, tak i postava. V první části se setkáváme s jeho podivným životem a jeho úchylnou partou se kterou přepadávají a znásilňují nebohé obyvatele.V druhé se mu naskytne příležitost změnit své násilnické chování a ve třetí se vrací ke svému životu, kde zjíšťuje že se hodně změnil. (Naznačeno co jak nejméně spoilerově). Ke konci filmu si člověk začne uvědomovat, že to není až tak úchylné jak to vypadá, ale že se vážně jedna o kvalit(k)u, kterou by rád viděl vícekrát.

Celý koncept je podle stejně nazvané knihy, kterou jsem zatím neměl možnost přečíst.

Snímek se mi líbil. Hodně líbil. Fascinovala mě hlavně ústřední postava, jak jsem již psal. Stopáž je přijatelná a doprovodná hudba taky-tak. Jediné co mě trochu zklamalo je konec. Nejde o to jak film skončil, ale o to jak byl uzavřen.

Hodnocení: 94%

Žádné komentáře:

Okomentovat